Navrhujeme různá řešení – kombinace zabezpečení přechodu pro chodce, přičemž nejúčinnější ochrana chodců se dosáhne využitím všech následujících možností:

  • Přisvětlení přechodu pro chodce svítidly s asymetrickou vyzařovací charakteristikou a bílou barvou světla (odlišnou od okolního veřejného osvětlení)
  • Rozpoznání aktuálního výskytu chodců (dynamická detekce) na přechodu pro chodce a v jeho těsné blízkosti, kde se chodec rozhoduje vstoupit do vozovky (detekční zóna)
  • Bezpečnostní protismykovou úpravou před přechodem
  • Zapuštěnými LED návěstidly v ose přechodu
  • Dopravním bezpečnostním zařízením, které omezuje rychlost vozidla překračující povolený limit
  • Retro-reflexní rámy pro zvýraznění dopravních značek IP6 přechodu pro chodce
  • 3D zvýraznění vodorovného dopravního značení V7
  • Vodícími slepeckými proužky pro nevidomé osoby
  • Správným provedením vodorovného dopravního značení dle TP 133 a V.L. 6.2.

Zdrsněný přechod – ZEBRAANTISLIP

Bezpečnost na přechodu pro chodce je samozřejmě důležitá ve vztahu automobil – chodec.  Nebezpečí hrozí nejen se střetem vozidla s chodcem, ale i z hlediska nebezpečí uklouznutí chodce. Doposud byly přechody pro chodce zejména za vlhka značně kluzké. Robustní řešení eliminuje vznik náledí na přechodech v období, které je náchylné pro vznik námrazy na veřejných komunikacích. Plynulé bezpečné přecházení je velmi důležité pro všechny občany, především pro děti a starší generaci.

  • Certifikovaný systém
  • Protiskluzový nátěr funguje na bázi studeného plastu a kvalitního abraziva (tvrdé drcené žuly)
  • Robustní systém eliminuje vznik náledí
  • Vrchní vrstva – retroreflexní balotina pro zvýšení viditelnosti
  • Dlouhá životnost a nadstandardní protiskluzové vlastnosti
  • Možné kombinovat se slepeckými vodícími pásky

Systém protiskluzového nátěru funguje na bázi studeného plastu a kvalitního abraziva, v našem případě tvrdé drcené žuly. Vývoj Zebra Antislip reagoval na opakované podněty správců komunikací, zástupců obcí i občanu. Frekventované přechody a přechody umístěné na místech, kde je zvýšené riziko tvorby náledí (u vodních toků, místa s odlišnou tepelnou akumulací), nebo přechody nacházející se na kritických místech se zhoršenou viditelností komunikace pro oba směry (u zástaveb, na širokých silnicích, u zatáček v bezprostřední blízkosti), doporučujeme přestavit do podoby zdrsněného přechodu.